DODATEK WĘGLOWY
Informujemy, że na terenie Miasta Jordanowa obsługę wniosków o wypłatę dodatku węglowego realizuje Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Jordanowie , ul. 3 Maja 2.
Dodatek węglowy – jako wsparcie w związku z rosnącymi cenami na rynku energii – będzie przysługiwał gospodarstwu domowemu, w którym głównym źródłem ogrzewania jest:
- kocioł na paliwo stałe,
- kominek,
- koza,
- ogrzewacz powietrza,
- trzon kuchenny,
- piecokuchnia,
- kuchnia węglowa,
- piec kaflowy na paliwo stałe
o ile są zasilane paliwami stałymi. Przez paliwa stałe rozumie się węgiel kamienny, brykiet lub pelet zawierające co najmniej 85% węgla kamiennego.
Warunkiem koniecznym do uzyskania dodatku węglowego jest wpis lub zgłoszenie źródła ogrzewania do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków.
Uwaga!
Dodatek węglowy nie będzie przysługiwał gospodarstwu domowemu, które skorzystało z wcześniejszego mechanizmu wsparcia, jaki został przewidziany w ustawie z dnia 23 czerwca 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach służących ochronie odbiorców niektórych paliw stałych w związku z sytuacją na rynku tych paliw (Dz. U. poz. 1477), tj. zakupu węgla po cenie 996,60 zł brutto za tonę.
W przypadku, gdy wniosek o wypłatę dodatku węglowego dla gospodarstwa domowego wieloosobowego złożyła więcej niż jedna osoba, dodatek ten przyznawany jest wnioskodawcy, który złożył taki wniosek jako pierwszy.
Wniosek o wypłatę dodatku węglowego składa się w gminie właściwej ze względu na miejsce zamieszkania osoby składającej ten wniosek.
Przy składaniu wniosku prosimy podać numer konta bankowego, gdyż przyśpieszy to wypłatę świadczenia.
Wniosek o wypłatę dodatku węglowego składa się w terminie do dnia 30 listopada 2022r.
Wnioski o wypłatę dodatku węglowego złożone po dniu 30 listopada 2022 r. pozostawia się bez rozpoznania.
Dodatek węglowy wypłaca się w terminie do miesiąca od dnia złożenia wniosku o jego wypłatę.
Przyznanie dodatku węglowego nie wymaga wydania decyzji. Odmowa przyznania dodatku węglowego, uchylenie oraz rozstrzygnięcie w sprawie nienależnie pobranego dodatku węglowego wymagają wydania decyzji.
Informacja o przyznaniu dodatku węglowego zostanie przesłana wnioskodawcy na wskazany przez niego adres poczty elektronicznej, o ile wnioskodawca wskazał adres poczty elektronicznej we wniosku o wypłatę dodatku węglowego, jeżeli wnioskodawca nie posiada poczty elektronicznej informację będzie można odebrać osobiście w siedzibie MOPS Jordanów. Nieodebranie informacji o przyznaniu dodatku węglowego nie wstrzymuje wypłaty tego dodatku.
Sposoby składania wniosków:
* osobiście w siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Jordanowie, ul. 3 Maja 2, w godzinach pracy Ośrodka tj. od 730 do 1530,
* pocztą tradycyjną na adres: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
w Jordanowie 34-240 Jordanów, ul. 3 Maja 2,
* w formie dokumentu elektronicznego przesłanego za pośrednictwem Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej na adres: /mops_jordanow/SkrytkaESP które musi:
1) zawierać dane w ustalonym formacie tj. zawarte we wzorze wniosku o wypłatę dodatku węglowego zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Klimatu z dnia 16 sierpnia 2022r. (Dz.U. z 2022 poz. 1712),
2) być opatrzone bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu, przy zachowaniu zasad przewidzianych w przepisach o podpisie elektronicznym,
Wszelkie dodatkowe informacje można uzyskać telefonicznie w Ośrodku Pomocy Społecznej w Jordanowie w godzinach pracy MOPS pod numerem 18 2675573.
Załączniki: