OGŁOSZENIE O NABORZE NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE - INSPEKTOR W MIEJSKIM OŚRODKU POMOCY SPOŁECZNEJ W JORDANOWIE Z DNIA 30.10.2023 r.
Kierownik Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Jordanowie ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze – inspektor ds. świadczeń rodzinnych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego oraz świadczeń z zakresu zadań zleconych.
- Nazwa i adres jednostki:
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
- 3 Maja 2
34-240 Jordanów
- Określenie stanowiska pracy:
Nazwa stanowiska pracy: inspektor ds. świadczeń rodzinnych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego oraz świadczeń z zakresu zadań zleconych.
Forma zatrudnienia: umowa o pracę.
Wymiar etatu: 1/1 etat.
Przewidywany termin zatrudnienia: listopad 2023 roku.
III. Określenie wymagań związanych ze stanowiskiem pracy:
- Wymagania niezbędne:
- Obywatelstwo państwa członkowskiego Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym;
- Wykształcenie: wyższe oraz 2 letni staż pracy w administracji publicznej;
- Biegła znajomość komputera (MS Office) oraz urządzeń biurowych;
- Znajomość ustawy o świadczeniach rodzinnych, ustawy o pomocy osobom uprawnionym do alimentów, ustawy o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem” oraz aktów wykonawczych do tych ustaw, ustawy Prawo Ochrony Środowiska, ustawy - kodeks postępowania administracyjnego;
- Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
- Niekaralność za przestępstwo umyślne, ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
- Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisku inspektora.
- Wymagania dodatkowe:
- 1. Doświadczenie w pracy przy obsłudze świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego,
- Znajomość programów INFO-R do obsługi świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego, czystego powietrza;
- Ogólna znajomość pozostałych ustaw w ramach zadań zleconych realizowanych w ośrodkach pomocy społecznej;
- Wykształcenie wyższe minimum pierwszego stopnia w rozumieniu przepisów o szkolnictwie wyższym o profilu administracyjnym lub pokrewnym, ekonomiczne, prawnicze, pedagogiczne, nauki o rodzinie;
- Umiejętność redagowania pism;
- Umiejętność dobrej organizacji czasu pracy, samodzielność, rzetelność, sumienność, dokładność, terminowość;
- Umiejętność pracy zespołowej;
- Odpowiedzialność, wysokie zaangażowanie w pracę;
- Komunikatywność i gotowość do pracy w bezpośrednim kontakcie z klientem, wysoka kultura osobista;
- Odporność na stres, asertywność i umiejętność pracy pod presją czasu.
- Zakres wykonywania zadań na stanowisku.
- Udzielanie informacji dotyczących ustalania uprawnień do świadczeń rodzinnych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego, świadczeń z ustawy „Za życiem” oraz pozostałych ustaw w ramach zadań zleconych realizowanych w ośrodkach pomocy społecznej - zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa;
- Przyjmowanie, ewidencjonowanie i rozpatrywanie wniosków o przyznanie świadczeń rodzinnych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego, świadczeń z ustawy „Za życiem” oraz pozostałych ustaw w ramach zadań zleconych realizowanych w ośrodkach pomocy społecznej, wraz z wymaganymi dokumentami;
- Prowadzenie postępowań administracyjnych w zakresie świadczeń rodzinnych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego, świadczeń z ustawy „Za życiem” oraz pozostałych ustaw w ramach zadań zleconych realizowanych w ośrodkach pomocy społecznej;
- Sporządzanie decyzji administracyjnych w zakresie świadczeń rodzinnych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego, świadczeń z ustawy „Za życiem” oraz pozostałych ustaw w ramach zadań zleconych realizowanych w ośrodkach pomocy społecznej;
- Prowadzenie postępowań wobec dłużników alimentacyjnych oraz spraw z zakresu egzekucji należności wobec dłużników alimentacyjnych, w tym współpraca z komornikami sądowymi, policją, sądem, starostwem powiatowym, urzędem pracy;
Prowadzenie spraw z zakresu koordynacji świadczeń rodzinnych;
- Prowadzenie bieżącej korespondencji;
- Obsługa programów komputerowych w zakresie świadczeń.
Sporządzanie miesięcznych list wypłat świadczeniobiorców.
Wydawanie zaświadczeń w tym do Programu „Czyste Powietrze” i udzielanie bieżących informacji.
11. Sporządzanie sprawozdań rzeczowo-finansowych i zapotrzebowań na środki finansowe, materiałów statystycznych i analitycznych.
Prowadzenie dodatkowych działań związanych z potrzebami Ośrodka.- Zakres odpowiedzialności: odpowiedzialność za wykonywane czynności i udzielane informacje.
- Informacja o warunkach pracy.
- 1. Praca w siedzibie MOPS (34-240 Jordanów, ul. 3 Maja 2 );
- Wymiar czasu pracy - pełen etat: przeciętnie 8 godzin dziennie i przeciętnie 40 godzin tygodniowo;
- Praca przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie;
- Umowa o pracę na czas określony. Przewiduje się zawarcie kolejnej umowy na czas nieokreślony bez przeprowadzania kolejnego naboru.
- Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych.
- W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Jordanowie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych jest niższy niż 6%.
VII. Wymagane dokumenty.
- Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie – oryginał;
- Życiorys z przebiegiem pracy zawodowej, zawierający w szczególności informację o stażu pracy, potwierdzony własnoręcznym podpisem wraz z oświadczeniem o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), publ. Dz. Urz. UE L Nr 119, s. 1 w celach niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji na stanowisko podinspektor - potwierdzony własnoręcznym podpisem.
- List motywacyjny potwierdzony własnoręcznym podpisem wraz z oświadczeniem o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), publ. Dz. Urz. UE L Nr 119, s. 1 w celach niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji na stanowisko podinspektor - potwierdzony własnoręcznym podpisem.
- Kserokopie dyplomów potwierdzających wykształcenie.
- Kserokopie potwierdzeń ukończonych kursów, szkoleń.
- Kserokopie świadectw pracy lub zaświadczeń o zatrudnieniu.
- Oświadczenie o :
- posiadaniu obywatelstwa państwa członkowskiego Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państwa członkowskiego europejskiego porozumienia o wolnym handlu (EFTA) – strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym;
- niekaralności za umyślne przestępstwa ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych,
- braku przeciwwskazań zdrowotnych do zatrudnienia,
- Inne dokumenty potwierdzające dodatkowe kwalifikacje lub umiejętności, opinie z poprzednich miejsc pracy, rekomendacje, referencje;
- Kserokopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność (dotyczy kandydatów, którzy zamierzają skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust.2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (tj. Dz.U. 2022 poz. 530 ze zmianami).
Uwaga:
- Treść składanych przez kandydatów oświadczeń musi być zgodna z treścią oświadczeń zawartych w ogłoszeniu o naborze;
- Kserokopie dokumentów aplikacyjnych powinny być poświadczone własnoręcznym podpisem przez kandydata za zgodność z oryginałem;
- Dokumenty składane w języku obcym muszą być przetłumaczone na język polski;
- Osoby, które nie spełnią wszystkich wymogów formalnych nie zostaną dopuszczone do udziału w prowadzonym postępowaniu.
VIII. Miejsce i termin składania dokumentów:
- Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Jordanowie (Sekretariat pok. 2 na I p.) w zamkniętych kopertach z podanym adresem zwrotnym z dopiskiem: „ Dotyczy naboru na stanowisko urzędnicze - inspektor” - w terminie do dnia 9 listopada 2022 roku do godz. 15:30, osobiście lub za pośrednictwem urzędu pocztowego.
- Dla ofert wysłanych pocztą, za datę doręczenia dokumentów przyjmuje się datę ich wpływu do Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Jordanowie.
- Oferty, które wpłyną po terminie wskazanym w ogłoszeniu o naborze, nie będą rozpatrywane.
- Dodatkowe informacje:
Postępowanie rekrutacyjne prowadzi Komisja Rekrutacyjna.
- Komisja konkursowa przeprowadzi nabór w dwóch etapach:
- pierwszy etap – analiza formalna dokumentów;
- drugi etap – merytoryczna ocena kandydatów, która będzie składać się z rozmowy kwalifikacyjnej
- Kandydaci spełniający wymogi formalne zostaną powiadomieni telefonicznie lub mailowo (na podany adres) o terminie rozmowy kwalifikacyjnej. Dodatkowo lista kandydatów będzie umieszczona na stronie internetowej Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Jordanowie, Biuletynie Informacji Publicznej oraz na tablicy informacyjnej.
- Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Jordanowie, Biuletynie Informacji Publicznej oraz na tablicy informacyjnej.
- Wybrany w wyniku rekrutacji kandydat będzie zobowiązany do przedstawienia aktualnego „Zapytania o udzielnie informacji o osobie” z Kartoteki Karnej Krajowego Rejestru Karnego.
- Oferty, które nie spełnią wymogów formalnych określonych w ogłoszeniu, można będzie odebrać osobiście w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Jordanowie w pokoju nr 2 w ciągu 14 dni od dnia zakończenia procedury naboru tj. od dnia zamieszczenia informacji o wyniku naboru w Biuletynie Informacji Publicznej.
Informacja o ilości kandydatów
Informacja o wynikach naboru na stanowisko inspektora
Jordanów, 2023-10-30
Kierownik Miejskiego Ośrodka
Pomocy Społecznej w Jordanowie
Barbara Trembacz
Podpisano kwalifikowanym podpisem elektronicznym