DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Jordanowie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Jordanowie.

Data publikacji strony internetowej: 2019-07. Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2020-12.

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
  • Na stronie nie zapewniono alternatywy dla treści nietekstowej,
  • Elementy nawigacyjne polegają na właściwościach zmysłowych,
  • Na stronie nie określono prawidłowej wartości celu danych wejściowych,
  • Nie zapewniono innego dostępu do informacji przekazywanych przez różnice w kolorze,
  • Strona używa grafik aby przedstawić tekst,
  • Treści spod kursora nie spełniają wszystkich trzech głównych wymagań,
  • W przypadku automatycznie aktualizowanej treści nie zostały wdrożone rozwiązania pozwalające na pauzę, zatrzymanie lub ukrywanie,
  • Nie zawarto tytułu opisowego strony internetowej,
  • Na stronie internetowej nie zawarto celu linków w kontekście.

Oświadczenie sporządzono dnia: 2019-07-01. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Deklarację poddano ostatnio przeglądowi i aktualizacji dnia: 2021-03-01. Deklarację zaktualizowano na podstawie audytu przeprowadzonego przez podmiot zewnętrzny: Centrum Bezpieczeństwa Informatycznego.

Skróty klawiaturowe

Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Maria Ćwikiel, Anna Stanowska, maria.ćTen adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 18 26 75 573. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu,, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Link do strony internetowej Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej, ul. 3 Maja 2, 34-240 Jordanów

  1. W budynku znajduje się 1 wejście. Dostępny jest schodołaz. Przed wejściem do budynku dla osób niepełnosprawnych znajduje się dzwonek, którym klient powiadamia pracownika o swojej obecności.
  2. Brak windy. Schody i korytarze spełniają normy szerokości. Schody posiadają spocznik.
  3. Brak pochylni, platform, informacji głosowych, pętli indukcyjnych.
  4. Przy budynku brak miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych. Najbliższy parking miejski znajduje się w odległości około 70 metrów od Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Jordanowie.
  5. Jest możliwość wstępu z psem asystującym.
  6. Brak bezpośredniej możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online. Osoba uprawniona, która zamierza skorzystać z powyższych usług, zobowiązana jest zgłosić ten fakt w terminie, co najmniej na 3 dni robocze przed tym zdarzeniem, z wyłączeniem sytuacji nagłych.
  7. W budynku (na piętrze) znajdują się toalety przystosowane dla osób niepełnosprawnych.
  8. Jest możliwość wyjścia do osoby niepełnosprawnej. Przed wejściem do budynku dla osób niepełnosprawnych znajduje się dzwonek, którym klient powiadamia pracownika o swojej obecności. Po otrzymaniu sygnału dzwonka, pracownik MOPS niezwłocznie udaje się do klienta na zewnątrz budynku. Pracownik, przeprowadza wstępną rozmowę z osobą niepełnosprawną w celu ustalenia charakteru załatwianej sprawy, następnie powiadamia, właściwego do jej załatwienia, pracownika. Powiadomiony pracownik udaje się niezwłocznie do osoby niepełnosprawnej w celu jej obsłużenia. Na półpiętrze - spoczniku znajduje się domofon.

Placówka Wsparcia Dziennego – prawie jak w domu, ul. Kolejowa 7, 34-240 Jordanów

  1. W budynku znajdują się 2 wejścia. Jest podjazd dla wózków. Alarm przy wejściu do pomieszczeń udostępnionych na prowadzenie Placówki Wsparcia Dziennego.
  2. Brak windy. Brak schodów. Korytarze spełniają normy szerokości.
  3. Są pochylnie. Brak platform, informacji głosowych, pętli indukcyjnych.
  4. Przy budynku brak miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych. Najbliższy parking miejski znajduje się w odległości około 120 metrów od Placówki Wsparcia Dziennego.
  5. Jest możliwość wstępu z psem asystującym.
  6. Brak bezpośredniej możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online. Osoba uprawniona, która zamierza skorzystać z powyższych usług, zobowiązana jest zgłosić ten fakt w terminie, co najmniej na 3 dni robocze przed tym zdarzeniem, z wyłączeniem sytuacji nagłych.
  7. W budynku znajdują się toalety przystosowane dla osób niepełnosprawnych.
  8. Jest możliwość wyjścia do osoby niepełnosprawnej.

Aplikacje mobilne

Brak aplikacji mobilnych.</p

 

Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego 2021.pdf